alexmorsa

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Therese Riepe - 13 mars 2012 20:31

Vi hade myst ner oss i soffan med tända ljus, hade det mysigt. Väntar på att "Den sista dokusåpan" ska börja.

Ser hur datorn börjar ryka.. N vrålar släck den släck den! Det var inte datorn, det var ett ljus.

Ett vanligt värmeljus som hamnat lite på sne och fattat eld! 

Liten eld. Men fyfasen vad rädd jag blev! 


Ska lugna ner mig med popcorn! 

Go' kväll!

Av Therese Riepe - 13 mars 2012 16:42

Den som ingen kosing har, får gå med rumpan bar.

N har nött sönder 2 par jeans.. Haha, vad roligt! Och jag som är en usel sömmerska, kan inte laga dom.

För det första, har jag ingen symaskin. För det andra är jag livrädd för dom. En förskräcklig fobi 

för vissa maskiner, däribland symaskiner.. 


Har ingen aning om varför, men så är det.

Betraktar min älskling som står och diskar med hål i byxrumpan... Och skäms lite över mig själv för att jag inte kan laga dom. Vad är jag för en fru?! 

Hahaha  :-P



Ja, det ser ut som om att det blir matlagning för min del i alla fall! Lycklig blir jag då!!

Sy, det kan jag inte. Men jag är en jäkel på att laga mat! Om jag får säga det själv förstås. ;-)

Iväg och panta sen, tveksamt om det räcker till nya jeans, men blöjor och div annat ska det räcka till.

+ Kulingarna i nödfallsburken... 


Näe, det går egentligen ingen nöd på oss. Vi klarar oss förvånansvärt bra med tanke på den annars väldigt 

ansträngda ekonomin. 


Men sen, när jag är känd, och det blir jag på ett eller annat sätt.

Så lovar jag dig älskling att jag ska köpa nya jeans åt dig! <3


Av Therese Riepe - 13 mars 2012 14:45

Alexander ligger i mormorns famn å småflinar, jag dricker en femte? kopp kaffe och hoppas på att få laga mat idag!

Spaghetti och köttfärssås som alltid varit min älsklingsrätt! Både att laga och att äta.. Mmm...



Blir inte så mycket annat skrivet just nu tror jag. Jag har lite skrivtorka! Haha!!


Av Therese Riepe - 13 mars 2012 12:19

Vägen till BVC var oerhört blåsig idag! Hade jag inte hållt i barnvagnen tillräckligt hårt skulle nog lilla Alexander seglat iväg. Solen skiner men den där jädrans blåsten förstör ju njutningen... 


MEN.. Läkarbesöket gick galant, Alexander var tyst och snäll. Tills läkaren visade sig och börja trycka och klämma och känna. DET var inte populärt, dumma farbror! Sen, när han fick komma upp i pappas famn blev han tyst som en mus och han somnade så fort vi kom utanför dörren till BVC. 


Vi sitter och dricker kaffe hos mammi nu och Alexander ligger och sover i moster Jessicas säng. Myyys! 

Fast mormorn blir inte så glad som tycker att han alltid sover när han är här. Aldrig får hon gosa! :P


Efter kaffe stunden och vilan drar vi igång med stök hemma i lägenheten.... Vi får se hur mycket man hinner idag.

Men pojken ska få bada i kväll i alla fall! Mohaha :)

Presentation


"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today."
James Dean

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards